OVER ONS

Moeder en oma

Beeldend kunstenaar

Transpersoonlijk kunstzinnig coach

Auteur van gedichten en verhalen

Samen met Marijke kok heb ik in 2012 Stichting Innerlijk Landschap opgericht.

Ik geef schilderbegeleiding/workshops en begeleid mensen (kinderen, volwassenen) om inspiratie, creativiteit en heling in zichzelf te vinden.

Door mensen in contact te brengen met hun creativiteit, kunnen blokkades omgevormd worden tot positieve gevoelens van veiligheid, kracht en hoop.

Als beeldend kunstenaar schilder ik beeldtaal.

"Ik schilder vanuit mijn innerlijke landschappen

de diepere lagen in me-Zelf, die zichtbaar worden

als ik stil ben en luister naar mijn Ziel.

Ik schilder het Onnoembare,

de landschappen achter het gordijn,

hetgeen wat versluierd ligt en

ongezien lijkt,

en toch zo dicht bij mij is.”

Hallo, mijn naam is Marijke Kok.

In Brabant ben ik geboren (1958) en daar opgegroeid, maar ook een aantal jaren in andere landen gewoond en gewerkt, en heb daardoor andere culturen en gewoonten leren kennen en een veelzijdig arbeidsverleden.

Na mijn omzwervingen heb ik onder andere een opleiding Sociaal Pedagogisch Werk gevolgd en later een 5-jarige opleiding tot transpersoonlijk therapeut in België.

Sinds het jaar 2000 ben ik Reiki-master.

Samen met Anthoinette Versluijs heb ik in 2012 Stichting Innerlijk Landschap opgericht.

Ik begeleid mensen individueel, in groep en/of tijdens meditaties, Reiki en schilderworkshops bij Innerlijk Landschap in Aardenburg.

Het leven en de werken van Thich Nhat Tanh (een Vietnamese monnik die de mindfulness naar het westen heeft gebracht), zijn inspirerend voor mij en verder houd ik me bezig met alles wat met Gnostiek te maken heeft, 'de kennis van het hart'.